قوانین معافیت از خدمت سربازی

قوانین معافیت از خدمت سربازی

پورتال جامع قوانین نظام وظیفه و قوانین معافیت از خدمت سربازی
قوانین معافیت از خدمت سربازی

قوانین معافیت از خدمت سربازی

پورتال جامع قوانین نظام وظیفه و قوانین معافیت از خدمت سربازی

متعهیدن خدمت در دستگاه های غیر نظامی

متعهیدن خدمت در دستگاه های غیر نظامی

قوانین مربوط به متعهدین خدمت در دستگاه های غیرنظامی به شرح زیر است:  

کلیه مشمولانی که حسب نیاز دستگاه های غیر نظامی (دولتی) و در راستای اصل 147 قانون اساسی و در اجرای بند ب ماده ی 66 قانون خدمت وظیفه ی عمومی به جای گذراندن دوره ضرورت (دو سال) در نیروهای مسلح با سپردن تعهد خدمت به میزان حداقل 4 سال و پس طی دوره آموزش نظامی به استخدام دستگاه های غیر نظامی (دولتی) در می آیند و در پایان خدمت تعهد کارت پایان خدمت دریافت می نماید.

وزارتخانه ها،سازمانها و نهادهای دولتی که بر اساس قوانین مربوط و یا پس از تایید دولت ویا دولت و یا اخذ مجوز از ستاد کل نیروهای مسلح، مشمولان را با اخذ تعهد خدمتی در اختیار می گیرند مدت زمان تعهد عبارتنداز:

قوه قضاییه (قانون گذرانیدن مدت خدمت وظیفه فارغ التحصیلان دانشکده علوم قضایی در محاکم قضایی کشور) 10 سال

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (ماده 6) 5 سال

وزارت آموزش و پرورش (ماده 7) 5سال

سازمان هواپیمایی کشوری (ماده 8)

سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت ملی نفتکش، شرکت کشتیرانی (ماده 9) 10 سال

وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه امام جعفر صادق (ع)، دانشگاه شاهد و سایر دانشگاها و موسسات آموزش عالی (قانون نحوه تامین هیئت علمی دانشگاه ها) 4 سال

و سایر دستگاه های غیر نظامی (دولتی) دیگر که بر اساس ماده 69 قانون خدمت وظیفه عمومی و با تایید ستاد کل پس از تصویب مقام معظم اله مجاز به استفاده از خدمت مشمولین به عنوان استخدام تعهد خدمتی می باشند.


برای دریافت جدیدترین اخبار مربوط به قوانین نظام وظیفه از جمله معافیت دائم، معافیت موقت، غیبت، قوانین خروج از کشور، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت کفالت، سهمیه، کسری خدمت، معافیت نخبگان از خدمت سربازی، خرید سربازی و ... با ما همراه باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد