قوانین معافیت از خدمت سربازی

قوانین معافیت از خدمت سربازی

پورتال جامع قوانین نظام وظیفه و قوانین معافیت از خدمت سربازی
قوانین معافیت از خدمت سربازی

قوانین معافیت از خدمت سربازی

پورتال جامع قوانین نظام وظیفه و قوانین معافیت از خدمت سربازی

متعهدین خدمت در نیرو های مسلح

متعهدین خدمت در نیرو های مسلح

افرادی که اعم از مشمول و غیر مشمول طبق مواد 13، 14 و 15 قانون به صورت پایور یا پیمانی به استخدام نیرو های مسلح در می آیند. قوانین مربوط به این افراد به قرار زیر است:  

ماده 13 – افرادی که اعم از مشمول و غیر مشمول با طی دوره دانشکده ها و آموزشکده ها ی نظامی و انتظامی برای خدمت در کادر ثابت استخدام می شوند مدت تحصیل آنان جزء خدمت ضرورت محسوب میگردد.محصلین مراکز آموزشی کادر ثابت نیرو های مسلح چنانچه قبل از پایان دوره آموزش به هر عنوان از خدمت مستعفی یا اخراج (ارادی) گردند، فقط از طی دوره آموزش نظامی معاف می گردند ولیکن می بایست خدمت دوره ضرورت را بصورت کامل انجام دهند.

ماده 14 – آن دسته از مشمولین و کار کنان وظیفه ی عمومی که به عنوان پایور اعم از نظامی و کارمند به استخدام نیروهای مسلح در می آیند با انجام شش سال خدمت پس از فراغت از تحصیل با اتمام دوره آموزش از انجام دوره ضرورت معاف و برای آنان کارت پایان خدمت صادر میگردد.پرسنل پایوری که قبل از اتمام تعهد (خاتمه شش سال) به هر علت از خدمت برکنار گردند در صورتی که مشمول معافیت های قانونی نیاشند به خدمت اعزام میگردند و به نسبت هر چهار ماه خدمت دوره ضرورت آنان کسر می گردد.

ماده 15 – مشمولین و کارکنان وظیفه ای که با سپردن پنج سال تعهد خدمت نظامی یا شش سال تعهد خدمت کارمندی به صورت پیمانی در نیرو های مسلح استخدام می شوند خدمت آنان به منزله ی انجام خدمت دوره ضرورت تلقی می شود و پس از پایان دوره تعهد از کارت پایان خدمت برخوردار میگردند. آن دسته از کار کنان پیمانی که قبل ازخاتمه ی تعهد از خدمت مستعفی یا برکنارگردند به نسبت هر چهار ماه خدمت یک ماه از خدمت دوره ضرورت آنان کسر میشود. چنانچه مشمول مستعفی بیش از نیمی از مدت تعهد خود را سپری نموده باشد، به ازای هر سال خدمت چهار ماه دوره ضرورت او کسر می گردد و نیازی به طی دوره آموزش نظامی مجدد ندارد.


برای دریافت جدیدترین اخبار مربوط به قوانین نظام وظیفه از جمله معافیت دائم، معافیت موقت، غیبت، قوانین خروج از کشور، معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت کفالت، سهمیه، کسری خدمت، معافیت نخبگان از خدمت سربازی، خرید سربازی و ... با ما همراه باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد